Wstęp do teorii

 

Wszystkie te informacje oczywiście można uogólnić na dowolną gamę durową. Podaję notację amerykańską, w której dźwięk H opisuje się jako B, a dźwięk B jako Bb,( b obniża dźwięk o półtonu a #podnosi dźwięk o półtonu).

Patrząc kolejno na artykuły poniżej zobaczycie, że rozkładają się one kolejno według dźwięków gamy Cdur.

Gama C dur jest jednocześnie skalą jońską.

Możecie zauważyć, że na każdym z tych dźwięków możemy zbudować inny akord, a wszystkie te akordy mają jak widać jeden wspólny mianownik, korzystają tylko i wyłącznie z naszej gamy C dur:), poza tym zaczynając gamę C dur od kolejnych dźwięków budujemy różne skale, które brzmią odmiennie a korzystają tylko z naszych siedmiu dźwięków gamy C dur.

Życzę Wam miłej lektury i konstruktywnych przemyśleń.

Dodam jeszcze, że wbrew pozorom ta wiedza jest bardzo przydatna gitarzyście basowemu, gdyż bardzo ułatwia budowanie ciekawych riffów, zagrywek oraz pochodów basowych.

Sunday the 17th. Affiliate Marketing. Custom text here
Copyright 2012

©